たま川より

山梨から東京湾まで流れる多摩川が大好き。いろんな川のこと、水のことを綴ります。

下落合の湧き水を見に行く spring water of Otomeyama Park

下落合の公園に、湧き水が出ているところがあるということで行ってみました。

その名はおとめ山公園

 

Introducing spring water in Tokyo.

English text is below.

 

f:id:tamano8:20230402125717j:image

Otomeyama Park

 

おとめ山公園は、江戸時代には将軍が鷹狩りをするところでした。森のような立派な樹々で埋まり、都心であることを忘れてしまうようなところでした。

 

f:id:tamano8:20230402130633j:image

Benten Pond

 

まず公園に入ると池が出迎えてくれました。

水のある風景はいいですね。

亀が甲羅干しをしていました。

 

f:id:tamano8:20230402130848j:image

brook

 

おとめ山というだけあり、池の上は坂になっていて、湧き水が小川を流れてきていました。

湧き水の場所を目指して、軽めの登山といった風情です。

 

f:id:tamano8:20230402131456j:image

spring water outlet

 

整備されたプチ山道をたどって湧き水地に到着。

静かに水がしみ出ているようでした。

大切な水ですね。

 

最寄りの駅は、JR・東京メトロ西武線高田馬場駅か、西武線下落合駅で、徒歩10分ほどの場所です。

小川の水音、鳥の声、樹々に囲まれてプチトリップできます。

ベンチもあるのでそこで物思いにふけるのも良さそうでした。

 

There is a park with spring water in Shinjuku City.

Its name is Otomeyama Park.

Otomeyama Park was a place where a general went falconry in the Edo period. It is filled with magnificent trees like a forest, and it is a place where you forget that it was the center of the city.

The nearest stations are Takadanobaba Station on the JR, Tokyo Metro, and Seibu Lines, or Shimoochiai Station on the Seibu Line, which is about a 10-minute walk away.

You can take a small trip surrounded by the sound of the water in the stream, the sound of birds, and the trees.